23948sdkhjf

Webshops lokker kunder i abonnementsfælder

Antallet af klager over webshops, der lokker folk i abonnementsfælder, er stadig alt for højt.

Selv om Forbrugerombudsmanden allerede i flere år har været opmærksom på problemet med webshops, der lokker forbrugerne i abonnementsfælder, er antallet stadig alt for højt. 

Derfor udkommer Forbrugerombudsmanden nu med en guide til virksomheder, der med eksempler skal demonstrere, hvordan man tydeligt markerer på sin hjemmeside, at et produktkøb samtidig medfører en tilmelding til et abonnement, fortæller Finans

- Hvis ikke en webshop oplyser tydeligt om abonnementet, bliver forbrugeren vildledt og abonnementsaftalerne ugyldige. Virksomhederne må derfor heller ikke bruge forbrugernes betalingskortoplysninger til betaling af abonnementerne, siger Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen.

Forbrugerombudsmanden modtog 263 klager over abonnementsfælder i 2017 og 307 klager i 2018. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078